Modul
Servis a údržba
Víte, kolik platíte za servis a opravy firemního zařízení?
Dokážete tyto náklady efektivně vyhodnotit?
Poskytujete servisní nebo opravárenské služby a chcete mít pod kontrolou všechny související procesy?
Náklady na udržování a opravy firemního zařízení mohou výrazně ovlivnit rozpočet podniku. Pro společnosti, které servis poskytují, je zase nutností absolutní přehled o zakázkách. Modul Servis a údržba informačního systému QI poslouží oběma stranám – dokáže vést podrobné evidence o opravách a plánovat i řídit servisní zásahy.
Původní systém sice obsahoval modul, s jehož pomocí jsme zpracovávali a sledovali servisní zásahy. Vyhodnocování například s ohledem na mzdy ale bylo téměř nemožné. Nyní se na data můžeme dívat z různých pohledů. Jednoduše dohledáme historii konkrétního vozíku a vyhodnotíme použití náhradních dílů. Ve výsledku pak zjistíme, kolik zákazníka oprava stála, a v návaznosti na to mu můžeme nabídnout výhodnější alternativu.
Ing. Vladimír Horák
ředitel společnosti UHS JAKOS
Co modul umí:
- evidovat všechna servisovaná zařízení včetně jejich aktuálního stavu, jednotlivé zásahy (plánované i nečekané), očekávané či nenadálé odstávky zařízení, náhradní díly a typy závad,
- upozorňovat s předstihem na nutnost provést údržbu vybavení,
- plánovat provedení zásahu dle kalendářního času i reálného používání (například motohodiny nebo cykly),
- vyhodnocovat náklady na zařízení dle uskutečněných zásahů,
- zabezpečit smluvní administrativu u prováděného nebo přijímaného servisu,
- zajistit tvorbu všech souvisejících dokladů (objednávky, faktury, skladové doklady) přímo z formuláře servisního zásahu,
- řídit tým techniků a servisní procesy včetně požadovaného materiálu, nářadí a statků potřebných pro provedení zásahu,
- automaticky hlídat záruční dobu dle prodejních/nákupních dokladů a na tomto základě rozlišovat záruční/pozáruční servis.
Komu se Servis a údržba hodí?
Společnostem, které si nechávají vybavení opravovat, nabízí rychlý a jednoduchý přehled o stavu zařízení a shrnutí o opravách.
Firmám, které poskytují servisní služby, modul automaticky vygeneruje plánované zásahy. Ty zařazuje do přehledného plánu.
Organizacím, které servisují nebo opravují majetek dalších firem a zároveň spravují vlastní zařízení, zajišťuje například tvorbu interních dokladů o evidenci oprav v rámci firmy.
V čem modul nejvíce pomůže:
Výrobní stroje, výpočetní technika, automobily nebo třeba projektory – informační systém pomůže spravovat veškerá firemní zařízení. Podává přehled o průběhu oprav, porovnává zamýšlené a skutečné náklady na servis nebo pomůže se smluvním zajištěním těchto procesů. Také s ním můžete sledovat odstávky strojů. QI dodává i příslušné statistiky, podle kterých je snadné vyhodnotit, zda je oprava ještě efektivní. Problémům se můžete snadno vyhnout díky plánování údržby zařízení. QI mezi firemní procesy zařadí pravidelný servis s návazností na kapacitní plány zdrojů. Součástí modulu je i přehled všech plánovaných servisních zásahů.
Evidence požadavků, rychlá tvorba přijatých objednávek, smluvní zajištění všech zakázek, sledování plánu předepsané údržby nebo konečné vyúčtování za poskytnuté služby – QI firmám z opravárenského nebo servisního oboru pomůže s komplexem procesů, které jsou pro ně specifické. Vy i váš zákazník budete přesně vědět, co údržba obnáší a v jakých periodách ji lze očekávat. Každou zakázku můžete jednoduše dohledat, například podle sériového čísla. Potřebujete dosledovat, kolik času zaměstnanci tráví na servisních akcích? V QI lze porovnávat jednotlivé výkony servisních techniků. Navíc skrze něj můžete zaměstnancům přidělovat úkoly a plánovat jejich pracovní dobu.
I na podniky, které zabezpečují servis svým zákazníkům a zároveň potřebují řídit údržbu vlastních strojů a zařízení, je QI připraveno. Kromě již uvedených funkcí mohou využít přehledy, které lze tvořit podle nejrůznějších hledisek – například souhrny o zákaznících, příčinách oprav, spotřebě materiálu nebo provedené práci. Je na vás, jestli budete využívat standardizované servisní postupy nebo začnete tvořit vlastní procesy v rámci firmy. Všechny pracovní metody jsou v informačním systému uloženy, proto s QI snadno udržíte úroveň kvality práce a zároveň vytvoříte i uchováte firemní know-how.