Reference
KLARTEC, spol. s r. o.
Již více než 20 let se KLARTEC zabývá výrobou prefabrikovaných betonových produktů a techniky pro podporu životního prostředí. Protože do inovace technologií i rozvoje vkládá velké množství energie, lze společnost považovat ze silného hráče na poli ekologie v rámci Slovenské i České republiky. Její pobočky najdete v Trnavě a Brně.
Cíle projektu
Zavést software, který podpoří celou společnost: komplexně zastřešit firmu jednotným řešením, nikoliv oddělenými funkcemi.
Získat přehled o výrobě i zakázkách: informačně spojit všechny agendy a z objednávek data propisovat nejen do smluv, ale také výroby a dalších navazujících činností.
Hlavní přínosy implementace QI
- Redukce času o 15 % denně napříč celou firmou
- Úspora nákladů téměř 1 500 000 Kč ročně díky organizaci řešení dopravy
Portfolio produktů de facto vyrostlo z podzemí až na povrch. KLARTEC začínal s výrobou odlučovačů ropných látek a lapačů tuků. Nabízí i retenční, požární či akumulační nádrže a přečerpávací stanice, posléze přidal zámkovou dlažbu a kanalizační skruže. Ke všem výrobkům poskytuje kompletní servis, tedy dopravu, montáž, údržbu, školení i certifikace. KLARTEC se věnuje infrastrukturním stavbám, například dálnicím, také participoval na mostu Apollo a letišti v Bratislavě nebo brněnském Masarykově onkologickém ústavu.
Zapůsobily reference i komplexnost
Původně využívaný software nezahrnoval kompletní agendu společnosti – pokrýval pouze účetnictví a sklady. To se ukázalo jako nedostačující. „Chtěli jsme, aby nový systém podporoval i výrobu a komplexně nás zastřešil,“ vzpomíná jednatel společnosti Mgr. Martin Karlubík.
Proto KLARTEC oslovil tři dodavatele informačních systémů. Pán Karlubík dále popisuje, proč zvítězilo právě QI: „Implementační partner JRM Slovakia nabízel jeden z nejlepších servisů. Navíc jsme se mohli dopředu podívat do dema, věděli jsme tak, do čeho jdeme. Roli sehrály i reference, QI je mělo nejlepší, a komplexnost, konkurence nabízela jen oddělené funkce.“
Zavedení systému cíle splnilo
Implementace byla pro KLARTEC nová zkušenost. „Nikdy jsme změny v systému řízení nerealizovali. Moje představy byly takové, že dojede firma, nainstaluje software a my ho začneme co nejdříve používat,“ říká Martin Karlubík a popisuje realitu: „Byl jsem překvapený, kolik je s tím práce. Vše jsme se učili za pochodu. Došlo i k revizi procesů – některé jsme začali používat jinak.“
Implementace své cíle splnila: společnost získala přehled o výrobních tocích a obchodních případech. „Stalo se tak i díky JRM Slovakia: všechny požadavky byly promptně řešené a stejně to funguje do dnešních dní. Pokud potřebuji něco rozšířit nebo cokoliv jiného, implementační partner mě vždy podpoří,“ vysvětluje jednatel.
Informační propojení firmy
QI po implementaci řídí celý KLARTEC. Data z obchodu jsou podkladem pro fungování dalších oddělení. Objednávky zaměstnanci snadno vytvoří v systému, informace z nich se pak jedním klikem přetaví do smluv, dodacích listů, faktur i výroby, kde přesné specifikace produktů slouží k řízení jednotlivých zakázek. „Nižší instance, jako například mistři, v QI vidí všechny informace potřebné k realizaci konkrétních produktů. Mohou podle toho zadávat výrobu a plánovat vytížení strojů, toto nám ušetří napříč firmou v průměru 15 % času denně v porovnání s dobou před zavedením QI,“ upřesňuje pán Karlubík.
Snadné je i hlídání materiálu. „Získáváme plány a statistiky. Vedoucí výroby si jednoduše vytvoří rozpady zakázek. Mají tak přehled – díky tomu i do budoucna odhadnou, jaký potřebujeme materiál. Toto bychom bez QI nezvládli,“ říká Martin Karlubík.
QI zajišťuje komplexnost dodávky, rovnou na výrobu navazuje evidence montáží. „V minulosti jsme používali Excel a papíry, neuměli jsme dodávku efektivně propojit. Nyní pod jednou střechou můžeme k zakázkám přiřazovat také servis, školení, dopravu a certifikaci,“ doplňuje Karlubík.
Denní 47% úspora času
Výraznou pomoc QI přináší při řešení dopravy, která je další stěžejní agendou: do KLARTECu jezdí několik kamionů denně. „Kdysi jsme veškerou komunikaci okolo transportu řešili prostřednictvím e-mailů – na ty jsme ale občas zapomínali, chyběla kontinuita. Obchodní oddělení objednalo dopravu pro konkrétní zakázku, na to pak navazovala práce dalších zaměstnanců, kteří expedovali nebo připravovali zařazení dovezených materiálů. Kvůli roztříštěnosti komunikace a omylům byl čas těchto lidí opakovaně využíván zbytečně. Nyní vše zadáváme do QI, informovanost je diametrálně odlišná, odpadla chybovost,“ pochvaluje si jednatel společnosti a dodává: „Snižuje to chaos i komunikační šumy, a hlavně ve formě ušetřeného času také náklady, denně je to konkrétně 20 % v expedici, 7 % u obchodníků a na výrobě 20 % díky eliminaci zbytečných přesunů materiálů. Některé věci jsou však nevyčíslitelné, například méně stresových faktorů.“ Celková časová úspora za organizaci dopravy je 16 hodin denně, což představuje téměř 1 500 000 Kč ročně.
Zakázky pod dohledem
KLARTEC sestává ze tří divizí, každou zastupuje jiný tým. Obchodní případy ale mnohdy prochází napříč všemi odděleními. Proto byl dříve problém udržet přehled o zakázkách. „Se zavedením QI máme pravidlo, jak každou evidovat. Zaměstnanec si ji pak v systému jednoduše najde. K dispozici získá všechny potřebné informace, jako například předmět zakázky a další naplánované schůzky. Sdílíme tedy efektivně, je to velmi synergické,“ říká Martin Karlubík. Dohledatelnost zajišťuje velmi silné filtrování, a to podle nejrůznějších kritérií. „Pochvalují si ho všichni zaměstnanci. Toto dříve nebylo možné,“ hodnotí Karlubík. Přínosy dosažené datovou propojeností a snadným dohledáváním jsou eliminace zmatků, času i zbytečné komunikace. „Vždy víme, na koho se obrátit, je totiž jasné, kdo informaci zadal. Velmi dobře vidíme nejen návaznosti, ale i finanční stránku zakázky. Hned můžeme s firmou jednat, co má platit,“ vyzdvihuje jednatel společnosti.
Systém pomáhá také při vyhodnocování. „Nechali jsme si do QI doimplementovat sestavu, která mi pomáhá porovnávat aktivity obchodníků. Přináší mi to přehled o firmě,“ popisuje pán Karlubík a dodává, že drobnou výtku má k projektům: „Výhoda je, že dokážu velmi dobře sledovat náklady, protože všechny faktury lze evidovat v QI. Toto funguje stoprocentně. Bohužel samotné plánování budoucích věcí je z mého pohledu těžkopádné.“
Další přínosy řešení v QI
- Záruka návaznosti dat od objednávky, smlouvy, výrobní zakázky až po další přidružené služby
- Přehled o kapacitách materiálu
- Dohled nad komplexností dodávky
- Lepší součinnost jednotlivých divizí
- Eliminace chybovosti, stresu, chaosu i komunikačních šumů při agendě dopravy
- Snadná práce s informacemi i jejich synergické a efektivní sdílení
- Přehled o zakázkách a jejich snadná dohledatelnost
- Komplexní pohled na firmu (také z hlediska nákladů) a jednoduché vyhodnocování
KLARTEC, spol. s r. o.
Zaujal Vás informační systém QI?
Odešlete nám dotaz nebo nezávaznou poptávku. Můžete se také podívat, jak se stát naším partnerem.
Kontaktujte nás Jak se stát partnerem