Reference
RAMET a. s.
Společnost RAMET C.H.M., a.s. je významným českým výrobcem pasivních i aktivních radiolokačních systémů. Vznikla roku 1992, ovšem počátek její existence navazuje na zkušenosti leteckého průmyslu podniku LET Kunovice s tradicí od roku 1955. Je členem Asociace obranného průmyslu České republiky.
Cíle projektu
Kontrola procesů ve firmě: Spojení oblasti vývoje, výroby, obchodu, ekonomiky a servisu.
Propojení dat: Přístup ke všem informacím v rámci jednoho systému.
Vyhodnocování zakázek: Zpětné vyhodnocování nákladů za účelem efektivity a dalšího plánování výroby.
Významným projektem Rametu je výzkum, výroba a následný prodej v oblasti policejních měřičů rychlosti vozidel. Dalšími výrobky jsou primární a sekundární radary určené pro řízení letového provozu na letištích. Speciálním produktem jsou i antény v různých kmitočtových pásmech. Pro zvláštní uživatele především z armády jsou určeny pa- sivní radiolokační průzkumné systémy. Rozvoj společnosti a specifika zakázkové výroby kladou nároky i na informační technologie.
Proces implementace
Společnost od devadesátých let využívala systémy pro ekonomiku a pro výrobu na bázi DOSu, které pracovaly nezávisle na sobě. V rámci rozvoje podniku bylo managementem společnosti vypsáno výběrové řízení na komplexní informační systém. Výběrového řízení se zúčastnilo několik výrobců informačního systému. „QI naplnilo naše očekávání v přizpůsobení se našim potřebám. Rozhodujícím faktorem byla záruka kvalitní implementace a cenová dostupnost řešení,“ dodal Ing. Rudolf Vácha, generální ředitel společnosti. Samotná implementace probíhala ve dvou fázích. V první fázi se rozjely ekonomické a obchodní moduly. Na ně navazovala implementace modulů pro plánování výroby. Opět se potvrdilo, že čím kvalitnější příprava, tím lépe probíhá realizace: „Ceníme si toho, že se vše podařilo časově, finančně a hlavně obsahově zvládnout. TPV a výroba byly hodně složité a velmi specifické,“ okomentoval Ing. Rudolf Vácha, generální ředitel společnosti, který vedl implementační projekt v Rametu.
Zlepšení plánování výroby
Zakázka od zakázky se liší. Specifika výroby tak kladou důraz na flexibilitu informačního systému a zvládnutí pestrosti probíhajících procesů, obzvláště v oblasti vývoje a výroby. V rámci zakázkové výroby dochází častěji k obměně zákazníků. To klade vysoké nároky na přesnost kalkulace, plánování materiálů a kapacit. QI také podporuje rychlou změnu obchodních procesů. Ing. Rudolf Vácha dodává: „V QI sledujeme zakázky v reálném čase, a díky tomu můžeme vyhodnocovat jednotlivé kroky výroby a následně optimalizovat její plánování. Zlepšilo se časové plnění zakázky a díky zpětnému vyhodnocování nákladů jsme výrobu zefektivnili o 15 % v průběhu jednoho roku od implementace QI.“
Kvalitní servis a komunikace se zákazníky
Procesy v rámci výrobního podniku nekončí prodejem, důležitý je i následný záruční a pozáruční servis výrobků a komunikace se zákazníkem. QI operativně přijímá servisní požadavky a uživatel využívá vazeb mezi servisem, výrobní zakázkou, výrobkem a zákazníkem. „Díky jednoduše přístupným informacím na jednom místě je i následný servis svižnější, stejně tak je komunikace s našimi zákazníky jednodušší,“ doplnil Ing. Rudolf Vácha.
Hlavní přínosy implementace QI
- Okamžitá dostupnost aktuálních informací
- Zpětné vyhodnocování nákladů
- Zlepšení komunikace v rámci servisu se zákazníky
- Úspora času a administrativy
- Zpřesnění časového odhadu zakázek
RAMET a. s.
Zaujal Vás informační systém QI?
Odešlete nám dotaz nebo nezávaznou poptávku. Můžete se také podívat, jak se stát naším partnerem.
Kontaktujte nás Jak se stát partnerem